V druhém závodu v Austrálii Vojta zajel fantastické čtvrté místo - tohle nám napsal - Aktuality ze závodů - Kastar - Mavic, servis zapletených kol Mavic, kola, ráfky, pláště, galusky, tretry, cyklistické přilby, paprsky, vzdělávání mechaniků, Bike akademie

Úvodní strana

V druhém závodu v Austrálii Vojta zajel fantastické čtvrté místo - tohle nám napsal

Zvětšit

První kolo EWS se konalo v novozélandské Rotoruře, ve městě kde magma bublá hned pod povrchem a ve vzduchu je všudypřítomný pach síry. Tratě se proplétaly místním pralesem, který se rozkládal nad velkým jezerem a skrýval nespočet trailů a nadšených bikerů. Po trackwalku jsem měl celkem dobrou představu, jaký styl ježdění nás bude v závodě čekat a už od začátku jsem měl pocit, že by mi to mohlo sedět. Trénink tratě jsem absolovoval bez větších problémů, nevyhnul jsem se ale defektu a několika nepříjemným pádům, po kterých jsem měl docela pohmožděné nohy. Po celou dobu jsem trochu tápal v nastavení odpružení, protože trať byla neskutečně rozmanitá. Střídalo se šlapání na kořenech s rychlými úseky a se skoky nebo technickými pasážemi v hrabance. Stále jsem rozhodoval mezi tvrdostí set-upu a nakonec jsem den před závodem všechno mírně přitvrdil. .....
 

Závod se jel na bahně a tak jsem byl rád, že jsem se první půlku závodu projel baz pádu. Potom jsem ale chyboval a s pády přišly i technické problémy jimy způsobené. Nějaký čas mě to stálo, ale vzhledem k výsledku si myslím, že takto bojovali všichni. Tento první závod mi ale dal informace o mém tempu a zjistil jsem, že na tom jsem v porovnání s konkurencí lépe než jsem čekal. Z toho jsem měl velmi dobrý pocit a tešil jsem se na druhý závod. 
    Po závoděš jsme přejeli do Tasmánie, kde jsme měli zhruba čtrnáct dní volna před druhým kolem. Snažil jsem se udržet si dobrý pocit na kole a zvyknout si na charakter Tasmánských trailů. zároveň bylo na čase opět začít nastavovat kolo, tak abych se cítil co nejlépe. 
    Pár dní před závodem už jsme dorazili přímo na místo a opět jsme tedy prošli trať. Oproti Rotoruře na ní bylo mnohem více kamenů a povrch byl písčitý a prakticky bez kořenů. V tréninku jsem měl respekt z mnoha velkých skoků, které bylo potřeba zvládnout, aby byl člověk konurence schopný. Ty jsem ale nakonec bez problémů všechny naskákal a dokázal jsem tak z tratí vytěžit maximum rychlosti. Tvrdost odpružení jsem nakonec nechal téměř stejnou jako na předchozím závodě a i když v tréninku už jsem potřeboval trochu tužší, v závodě se kolo chovalo podle mých představ, protože na rozmoklé trati jsem nedosahoval takových rychlostí a kompresí. 
    Po prvních dvou RZ jsem zjistil, že jsem ve vedení závodu i s vítězstvím v první RZ a tak jsem se snažil replikovat tempo i na dalších sjezdech a při tom neudělat žádnou hloupou chybu. Té jsem se ale nakonec bohužel nevyvaroval a na RZ 5 jsem ošklivě spadnul, pootočil brzdu na řidítku a v důsledku ztratil přibližně 20s. To mě velmi mrzelo, protože jsem tím ztratil medilovou pozici. Zbytek závodu jsem ale ještě zvládl zajet solidně a urval na poslední dvou RZtách druhé a třetí místo. Nakonec to vydalo na čtvrtou pozici jen o necelou desetinu sekundy. To je pro mě velmi dobrý výsledek, ale s vědomím jak jsem si vedl v začátku závodu jsem byl na sebe trochu naštvaný za chyby, které jsem udělal. V součtu mě moje výsledky dávají na čtvrté místo celkově ve světovém seriálu. Doufám, že budu schopen se udržet v žebříčku co nejvýše dokončit sezonu nejhůře v TOP 10 nebo lépe v TOP 5. 

S pozdravem,
Vojta Bláha

<< Zpět

Novinky emailem

Máte-li zájem o zasílání technických novinek a aktualit, vyplňte prosím Váš email:


Registrace do eShopu (B2B)

Katalog produktů