a
a
You have no items in your shopping cart.

Tech. specs

Na základě naší 30-leté praxe je naším hlavním cílem konstruovat a ručně zaplétat kola vyvíjená a testováná cyklisty v jednotlivých disciplínách. Nejsou anonimní, můžete se jich zeptat a podívat se na jejich profily. Rádi se s vámi o své pocity podělí a dokáží i poradit. Aktuality najdete vždy na našem FB a instagramu.

Před výrobou jsme se rozhodli nejdříve všechny naše modely otestovat v závodní zátěži. Vybrali jsme tedy z nejnáročnějších disciplím, jako je DH (sjezd) , Enduro a Cyklokros. Pro spolupráci jsme vyzvali přední jezdce v těchto disciplínách. Neustále průběžně testujeme nové modely s jedci a po rocetestování, je teprve zařadíme do nabídky zákazníkům.

Nejdříve před technickými informacemi vám představíme týmy a jezdce, kteří mají ohromný podíl na vývoji KASTARWHHELS.

E N D U R O 

Nejdříve jsme vyvinuli a testovali kola ve spolupráci s Enduro jezdcem VOJTOU BLÁHOU ( v letrech 1917 a 1918) . Vojta je mistr ČR a vítěz Evropské Enduro serie 2018 v kategorii U21). Pro top závodní Enduro , jsme vyvinuli model jak a Alu , tak karbonovými ráfky s vnitřním rozměrem  30mm. Tato kola jezdil v roce 2018 a 2019  PŘEMEK TEJCHMAN ( vítěz Evropské Enduro Serie 2018) .  Samozřejmě pro letošní sezonu platí nadále naše  speciální nabídka KASTAR -ID, tedy návrhu a vyrobení speciálního designu na vaše přání, podle barvy vašeho rámu. Patříš li mezi aktivní jezdce české Enduro Série 2019, neváhej nás kontaktovat. Jsme připraveni vytvořit speciální cenové a servisní podmínky. Ty využil například MAX ADAMI a legenda našeho Endura František Žilák v sezoně 2018 i 2019, oba jsou zařeni do našeho sponsorského a vývojového programu KASTAR-RACE  2020.

Nově jsme začali spolupracovat s další legendou Matějem Charvátem. Aktuáně připravujeme top závodní kola pro sjezd.

 

MTB XC a XC maraton

Již tři roky spolupracujeme s týme BKE RANCH, který v roce 2019 prožil velmi úspěšnou sezonu. Věříme , že k tomu dopomohla i nae Kastarwheels. Především Pichlíková, Rauchfuss, Bubílek , Lávička a další stáli téměř kazdý víkend na podiu. Mezi další jezdce patří Prudek, Kaněra , Bártek , Hladík a další. Někteří z jsmenovaných oblékli i reprezentační dresy.

Pro sezonu 2020 budeme dále se všemi spolupracivat. Jedinou změnou je přestup Marka Rauchfuse do týmu ETHIC SPORT , kdeje i Prudek, Boudný a další reprezentanti. Tým ETHIC SPORT je pro nás další vynikající krok ve spolupráci s profesionálními jezdci, který budou naše nové produkty testoat.

 

 

 

 

C Y C L O K R O S

Ve spoluprácí s velmi zkušeným Emilem Hekelem , jsme vyvinuli závodní model zapletených kol pro CYKLOKROS, model CC38 .  

 

DH  - sjezd

Zde nově spolupracujeme s Janem Čepelákem a Matějem Charvátem. Oba jsou i našimi specializovanými prodekci.

 

SILNICE

V sezoně 2019 jsme spolupracivali s týmen Pavla Vršeckého Jinuiři a kadeti testovali naše silniční top karboboné moely R25 , R44 a R55 v galuskové verzy. Nejlepšího uspěchu dosáhnul Jakub Bouček na mistrovství světa v Anglii, kdy dojel jako junior na 9 místě.

DRÁHA

v roce 2019 jsme zahájili spolupráci se sprintedy z týmu DUKLA BRNO. Vyvíjíme jak zapletená kola , tak loukotě a disky.

 

T R I A T L O N

Zde spoupracujeme s ambasadorem Robertem Mrkvičkou, který testuje naše speciální triatlova kola již třetí sezonu , bez jediného prblému.

 

 

Zde můžete shlédnou video z testování našeho Enduro modelu EN AL 27,5 talentovaným Vojtou Bláhou, který je českou Enduro jedničkou a ve světové enduro sérii WES skončil při svém prvním ročníku na druhém místě.

 Komponenty pro každý model našich zapletených kol volíme podle požadavků jezdců a výsledků z testování. K tomu zvažujeme technické parametry, materiály a ladíme design. Při volbě carbonových ráfků, které si necháváme vyrábět v Itálii a Číně, jsme po testování vybrali firmu, která nám vyhověla v našich požadavcích. S jakou přesností jsou ráfky vyrobené můžete shlédnout v dalším videu. U silničních kol s carbonovou brzdnou plochou je velmi důležitá jejich přesnost. Naše carbonové ráfky mají patentovanou a garantovanou odolnost brzdné plochy pro teploty 240°C. Kastar kola centrujeme po přesné kontrole napnutí paprsků s přesností  na pět setim milimetru = 0,05mm do strany a 0,05 mm na výšku. Málokterý výrobce carbonových ráfků vám tuto přesnost nabídne! 

 

Parsky a niple belgického výrobce SAPIM používáme v servisu téměř 30 let. Firma s více jak 130 letou tradicí nabízí to nejlepší co se dá v sekci ocelových paprsků na světě nabídnout. Přesnost, pevnost, nízkou váhu a nekonečnou spolehlivost. Niple používáme Sapim Alu s pojistným systémem Secure Lock proti povolování. Pro naše zapletená kola si paprsky krátíme a válcujeme závit sami na stroji amerického výrobce Phil Wood & Co. ze San Jose v Californii. Důvodem je možnost krácení paprsků s přesností délky na 1mm.  Průmyslově vyráběné paprsky se dodávají standardně v sudých délkách po 2 milimetrech. Přesným stanovením délky paprsků můžeme ušetřit váhu u superlehkých silničních kol. Jsme také soběstační při dodávání jakékoliv délky paprsků pro následný poprodejní servis. Naše zapletená kola zaplétáme na náboje, které si necháváme vyrábět na zakázku u tchaiwanské firmy BITEX. Mají příruby pro uchycení papsků s rovnou hlavičkou. Tato technologie nabízí větší spolehlivost, menší pravděpodobnost praskání paprsků. Paprsky s rovnou hlavičkou snáší vyšší napnutí a mají delší životnost. Naší specialitou je napínání a přesné měření napnutí paprsků podle váhy jezdce přesně na míru. Pro měření napnutí paprsků používáme speciální tensiometr značky SAPIM. Přesné hodnoty napnutí paprsků podle jejich profilů v Kg, jsou přenesené a přepočítané v laboratoři do tabulky. Při měření tensiometrem tedy neměříme přímo hodnutu napnutí v Kg, ale průhyb paprsků. V tabule jsou pak hodnoty naměřeného průhybu parsků přepočítané na Kg. Měření se provádí na zadním kole u kazety a u kol s kotoučovými brzdami se napnutí měří na předním kole na straně u brzdového kotouče. Díky konstrukci všech zapletených kol je napnutí na uvedených stranách vyšší a tak se obecně měří napnutí na této straně výpletu.  Kola Kastar zaplétáme na hodnoty v rozmezí 110 -125 Kg podle modelu, disciplíny a váhy jezdce. Naměřené hodnoty jsou uvedené v záručním listu u každého kola i se jménem mechanika a datumem výroby. K modelům dokládáme i podrobný graf s napnutím jednotlivých paprsků na předním i zadním kole.

Zde je ukázka:

Naše tensiometry si kalibrujeme sami na novém KALIBRAČNÍM PŘÍSTROJI - SAPIM