a
a
You have no items in your shopping cart.

Tech. specs

Na základě naší 28-leté praxe ve vyplétání a servisování zapletených kol a zastupování značky Mavic, jsme se rozhodli pro vlastní značku zapletených kol Kastar. Naším hlavním cílem je konstruovat a ručně zaplétat kola vyvíjená a testováná skučenými závodníky v jednotlivých disciplínách. Nejsou anonimní, můžete se jich zeptat a podívat se na jejich FB. Rádi se s vámi o své pocity podělí a dokáží i poradit. 

Před výrobou jsme se rozhodli nejdříve všechny naše moely otestovat v profesionální zátěži. Vybrali jsme tedy jedna z nejnáročnějších disciplím, jako je DH (sjezd) , Enduro a Cyclokros. Pro spolupráci jsme vyzvali přední jezdce v těchto dosciplínách. Postupně vám je budeme představovat.

E N D U R O 

Nejdříve jsme vyvinuli a stále testujeme ve spolupráci s Enduro jezdcem VOJTOU BLÁHOU první model kol pro závodní Enduro. Model EN AL Race 27,5 si už můžete objednat. Je na Alu ráfcích na 32 děr. Po několikaměsíčním testování ( Vojta testoval na nejnáročnějších světových tratích) modelu s carbonovými ráfky EN CA Race 27,5 - 35mm s 28 paprsky na obou kolech jsme se rozhodli tento model nabízet všem, kteří mají rádi spolehlivost a široké pláště. Pro top závodní Enduro , jsme vyvinuly model stejný ale s ráfkem širokým (vnitřní rozměr) 30mm. Tato kola aktuálně testuje a bude na nich závodit PŘEMEK TEJCHMAN. Model má oznaení EN CA  Race 27,5 - 30mm . Ten můžete také objednat. Samozřejmě pro letošní sezonu platí naše bezplatná nabídka KASTAR -ID, tedy návrhu a vyrobení speciálního designu na vaše přání, podle barvy vašeho rámu. Patříš li mezo aktivní jezdce české ENduro Série 2018, neváhej nás kontaktovat. Jsme připraveni vytvořit speciální cenové a servisní podmínky. Ty využil například MAX ADAMI a legenda našeho Endura František Žilák.

C Y C L O K R O S

Ve spoluprácí s velmi zkušeným Emilem Hekelem , jsme vyvinuli závodní model zapletených kol pro CYKLOKROS, model CC Race CA T.  Emil testuje a závodí celkem na šesti párech těchto kol. Výsledky jsou velmi pozitivní. Ve vývoji máme samozřejmě i model pro GRAVEL s Alu ráfky. Brzy vám ho představíme. Dalším naším testovacím jezdcem je talentovaný junior Pepa Hladík z IVARS týmu.

 

D H  - sjezd

V této nejnáročnější disciplíně, která dává komponentům opravdu zabrat je naším partnerem PETER MACIŇA za Slovenska. Ten nyní testuje náš model EN AL race 27,5" - 30mm (vnitřní rozměr ráfku). Máme ho již v nabídce. Najdete ho v eShopu odkaz zde .  Má stejnou konstrukci ( ráfky a paprsky ) jako model pro Endruro, jen má jiné náboje. Přední je 110/20 a zadní 150/12. Náboje a tělesa / Shimano & Sram si můžete vybrat podle konstrukce vašeho rámu a vidlice. V testování má Peter i top závodní model DH AL  race  27,5 - 30mm. 

 

S I L N I C E  &  T R I A T L O N

Naše silniční modely, které nabízíme na karbonových ráfcích prošli nedávno certifikačním testem v laboratoři UCI!!! Modely  R44 CA T   a  R50 CA C . (T v názvu modelu znamená tubular -galusková a C znamená -clincher plášťová, mají již platnou celosvětovou certifikyci pro vechny UCI závody.

Zde je video přímo z testovací laboratoře UCI. Na upnuté kolo se pustí 10Kg závaží. Po nárazu se kolo vloží do digitální vidlice a měří se horizontální a vertikální úchylka ráfku. Nesmí být po nárazu více jak 0,5mm.  U moelu R44 byla největší stranová úchylka po nárazu 0,3mm a u modelu R50 dokonce enom 0,15mm. 

Na anšich kolech můžete jezdit všechny silniční závody na celém světě včetně Grand Tour!

 

Zde můžete shlédnou video z testování našeho Enduro modelu EN AL 27,5 talentovaným Vojtou Bláhou, který je českou Enduro jedničkou a ve světové enduro sérii WES skončil při svém prvním ročníku na druhém místě.

 Komponenty pro každý model našich zapletených kol volíme podle požadavků jezdců a výsledků z testování. K tomu zvažujeme technické parametry, materiály a ladíme design. Při volbě carbonových ráfků, které si necháváme vyrábět v Číně, jsme po testování vybrali firmu, která nám vyhověla v našich požadavcích. S jakou přesností jsou ráfky vyrobené můžete shlédnout v dalším videu. U silničních kol s carbonovou brzdnou plochou je velmi důležitá jejich přesnost. Naše carbonové ráfky mají patentovanou a garantovanou odolnost brzdné plochy pro teploty 240°C. Kastar kola centrujeme po přesné kontrole napnutí paprsků s přesností  na pět setim milimetru = 0,05mm do strany a 0,05 mm na výšku. Málokterý výrobce carbonových ráfků vám tuto přesnost nabídne! 

 

Parsky a niple belgického výrobce SAPIM používáme v servisu téměř 30 let. Firma s více jak 130 letou tradicí nabízí to nejlepší co se dá v sekci ocelových paprsků na světě nabídnout. Přesnost, pevnost, nízkou váhu a nekonečnou spolehlivost. Niple používáme Sapim Alu s pojistným systémem Secure Lock proti povolování. Pro naše zapletená kola si paprsky krátíme a válcujeme závit sami na stroji amerického výrobce Phil Wood & Co. ze San Jose v Californii. Důvodem je možnost krácení paprsků s přesností délky na 1mm.  Průmyslově vyráběné paprsky se dodávají standardně v sudých délkách po 2 milimetrech. Přesným stanovením délky paprsků můžeme ušetřit váhu u superlehkých silničních kol. Jsme také soběstační při dodávání jakékoliv délky paprsků pro následný poprodejní servis. Naše zapletená kola zaplétáme na náboje, které si necháváme vyrábět na zakázku u tchaiwanské firmy BITEX. Mají příruby pro uchycení papsků s rovnou hlavičkou. Tato technologie nabízí větší spolehlivost, menší pravděpodobnost praskání paprsků. Paprsky s rovnou hlavičkou snáší vyšší napnutí a mají delší životnost. Naší specialitou je napínání a přesné měření napnutí paprsků podle váhy jezdce přesně na míru. Pro měření napnutí paprsků používáme speciální tensiometr značky SAPIM. Přesné hodnoty napnutí paprsků podle jejich profilů v Kg, jsou přenesené a přepočítané v laboratoři do tabulky. Při měření tensiometrem tedy neměříme přímo hodnutu napnutí v Kg, ale průhyb paprsků. V tabule jsou pak hodnoty naměřeného průhybu parsků přepočítané na Kg. Měření se provádí na zadním kole u kazety a u kol s kotoučovými brzdami se napnutí měří na předním kole na straně u brzdového kotouče. Díky konstrukci všech zapletených kol je napnutí na uvedených stranách vyšší a tak se obecně měří napnutí na této straně výpletu.  Kola Kastar zaplétáme na hodnoty v rozmezí 110 -125 Kg podle modelu, disciplíny a váhy jezdce. Naměřené hodnoty jsou uvedené v záručním listu u každého kola i se jménem mechanika a datumem výroby. K modelům dokládáme i podrobný graf s napnutím jednotlivých paprsků na předním i zadním kole.

Zde je ukázka:

Naše tensiometry si kalibrujeme sami na novém KALIBRAČNÍM PŘÍSTROJI - SAPIM