- Servis Mavic - Kastar - Mavic, servis zapletených kol Mavic, kola, ráfky, pláště, galusky, tretry, cyklistické přilby, paprsky, vzdělávání mechaniků, Bike akademie

Úvodní strana

Zvětšit

V případě servisu stačí zaslat zapletené kolo k nám do oficiálního Mavic Servis Centra - MSC ve Velké Losenici 326 , PSČ: 59211 (tel: 563 034 074, 733 738 584) 

Společně ze zaslaným kolem pošlete průvodní formulář ! Ten si prosím stáhnete na našem webu v sekci TECHNICKÉ INFORMACE   odkaz - klikni zde

Pro získání spolehlivosti, bezpečnosti a především plné efektivity zapletených kol Mavic, doporučujeme servisní prohlídku (kontrola ráfku a brzdných ploch, kontrola kvality paprsků a jejich napětí, případné centrování, kontrola ložisek a servis volnoběžného tělesa). Servisní prohlídku doporučujeme u silničních kol 1x a u MTB 2x ročně.

Mavic si již desítky let drží přední místo mezi výrobci top komponentů. Při nákupu zapletených kol Mavic kupujete vedle velmi funkčního produktu i záruku, že se kola dají vždy opravit. Jak jsme již uvedli, Mavic drží skladem náhradní díly (ráfky, paprsky, náby a pod... ) vždy minimálně 5 let od doby, kdy se daný produkt přestane vyrábět.  

V případě výměny prasklého paprsku, přeplétání nového ráfku a výměny ložisek vám doporučujeme přenechat tuto odbornou práci a zaslat kola  nám do Mavic Servis Centra. Při zdánlivě jednoduché opravě, kterou je výměna paprsku si můžete poškodit celý výplet a především riskujete nebezpečí dalšího nečekaného defektu. V každém paprsku zapleteného kola Mavic je napětí mezi 100- 150 Kg. To znamená, že vaše zapletené kolo a především příruba náby, ve které jsou uchycené paprsky a ráfek jsou pod stálým napětím několika TUN !  A to i když je kolo v klidu a nejezdí se na něm ! Tímto velkým napětím může někdy dojít k povolení výpletu a to především u záběrové strany zadního kola (u kazety). Doporučujeme vždy před sezónou servisní prohlídku.

Mavic používá u svých zapletených kol různé ráfky a paprsky. Podle toho je stanovený i přesný rozsah napětí v jednotlivých  paprscích. Pro správné zapletení a centrování kol Mavic, je tedy potřeba vyškolený a zkušený mechanik. Dále je nutné mít tenzometr (přístroj pro přesné změření napětí v paprsku). V případě výměny i jenom jednoho prasklého paprsku, je vždy nutné povolit celý výplet, doplnit chybějící paprsek (paprsky) a výplet následně dotáhnout na předepsané napětí. Tím, že se paprsek pouze vymění, dotáhne a vycentruje, není oprava správně a bezpečně provedená. Po prasknutí paprsku dojde k nepravidelnému rozložení napětí na další okolní paprsky. Při neodborném provedení opravy, je tak napětí v jednotlivých paprscích nepravidelné a výplet není bezpečný.

I bez defektu doporučujeme před sezonou nechat vaše kola zkontrolovat v servisu. Při výměně ložisek je nutné používat výhradně speciální přípravky na nalisování ložisek do těla náby. Jeho neodborným naražením, či natloukáním do těla náby se ložisko poškodí. Podobné je to i s výměnou jiných komponentů zapletených kol Mavic. V případě jakýchkoliv technických dotazů nás kontaktujte. Rádi vám poradíme.

Zvětšit

<< Zpět

Novinky emailem

Máte-li zájem o zasílání technických novinek a aktualit, vyplňte prosím Váš email:


Registrace do eShopu (B2B)

Katalog produktů